Precio al público

1.020 €

900 € + 120 €

Precio afiliados/as CCOO

265 €

descuento 74%

Curso preparación A1 + A2 + Examen oficial online. Preparación niveles A1 y A2 y derecho a examen.

PROGRAMA Y CONTENIDOS DEL CURSO A1 + A2

Inglés A1

OBJETIVOS

Capacitar al alumnado para utilizar el idioma de forma sencilla pero adecuada y eficaz, siendo capaz de comprender, expresarse e interactuar, tanto en forma hablada como escrita, en situaciones cotidianas.

Preparar a los alumnos para la obtención de la certificación oficial del nivel A1 conforme al Marco Común Europeo de las Lenguas

Objetivos específicos

  • Comprender y utilizar expresiones básicas de uso muy frecuente.
  • Ser capaz de presentarse a sí mismo y a otras personas.
  • Solicitar y facilitar información personal sencilla, por ejemplo, sobre procedencia, familia y actividades realizadas durante su tiempo libre.
  • Formular y contestar a preguntas muy sencillas sobre objetos cotidianos.
  • Comprender expresiones sobre la familia, las aficiones o su entorno.
  • Ser capaz de escribir un texto corto, como un correo electrónico, con frases sencillas sobre cuestiones de relevancia personal.
  • Rellenar datos personales sencillos en un formulario.
  • Hacer peticiones simples o expresar preferencias.
  • Comprender la explicación de información muy sencilla explicada con claridad.
  • Comprender textos muy breves y sencillos, volviendo a leer si lo necesita.

Inglés A2

OBJETIVOS

Capacitar al alumnado para utilizar el idioma de forma sencilla pero adecuada y eficaz, siendo capaz de comprender, expresarse e interactuar, tanto en forma hablada como escrita, en situaciones cotidianas.

Preparar a los alumnos para la obtención de la certificación oficial del nivel A2 conforme al Marco Común Europeo de las Lenguas

Objetivos específicos

  • Comprender frases y el vocabulario más habitual sobre temas de interés personal (información personal y familiar muy básica, compras, lugar de residencia, empleo). Ser capaz de captar la idea principal de avisos y mensajes breves, claros y sencillos.
  • Ser capaz de leer textos muy breves y sencillos.
  • Saber encontrar información específica y predecible en escritos sencillos y cotidianos como anuncios publicitarios, prospectos, menús y horarios y comprender cartas personales breves y sencillas.
  • Poder comunicarse en tareas sencillas y habituales que requieren un intercambio simple y directo de información sobre actividades y asuntos cotidianos.
  • Ser capaz de realizar intercambios sociales muy breves, aunque no se pueda comprender lo suficiente como para mantener la conversación por sí mismo.
  • Utilizar una serie de expresiones y frases para describir con términos sencillos a la familia y otras personas, las condiciones de vida, origen educativo y trabajo actual o el último que se tuvo.
  • Ser capaz de escribir notas y mensajes breves y sencillos relativos a necesidades inmediatas.
  • Escribir cartas personales muy sencillas, por ejemplo, agradeciendo algo a alguien.
Módulos en cada UnidadUnidades
1. Vocabulary
2. Grammar
3. Reading & Listening
4. Listening & Speaking
5. Writing  

A1  
UNIT 1: Making Friends
UNIT 2: All About Me
UNIT 3: My Things Assessment 1
UNIT 4: Where I Live
UNIT 5: What I Like
UNIT 6: What I Do  Assessment 2  
UNIT 7: What I Can Do
UNIT 8: My Family
UNIT 9: My Holidays
UNIT 10: What I’m Learning Assessment 3  
LEVEL TEST EVALUABLE A1
Writing Task 1
Módulos en cada UnidadUnidades
1. Vocabulary
2. Grammar
3. Reading & Listening
4. Listening & Speaking
5. Writing  

A2
UNIT 1:
It´s Nice to Meet You
UNIT 2:
Have You Got Any Children?
UNIT 3:
What do You do in Your Free Time?
Assessment 1
UNIT 4:
Around Town
UNIT 5:
A Time For Sport
Speaking Task 1
UNIT 6:
Healthy Body, Healthy Diet
Assessment 2
UNIT 7:
All About Nature
UNIT 8: Homes Present and Past
UNIT 9: We Love Music
UNIT 10: Let´s Go on Holiday
Assessment 3
LEVEL TEST EVALUABLE A2
Writing Task 2
PREPARING FOR THE LINGUAKILL EXAM
Exam Structure
Exam Tips

Speaking Practice

CONTENIDOS

INGLÉS A1

UnitLexical focus & Pronunciation focusGrammar FocusReading & Listening FocusListening & Speaking Focus (Functional language)Writing task
  1 MAKING FRIENDSCountries & Nationalities Pronunciation: word stress.‘To be’: positive, negative, question form, short answer forms Subject pronounsReading: English as an International Language Listening: My countryIntroductions: questions and answers: Hello, I’m ….. Where are you from? I’m from (+ country), I’m (+ nationality), S/ He’s from (+ country), He’s (+ nationality)Personal profiles: capital letters
  2 ALL ABOUT MECapital cities NumbersPersonal questions Classroom language ‘this & that’ Possessive adjectivesReading: My hometown Listening: Party conversationsHotel language Spelling: the sounds of the alphabetFilling in a simple form: personal information
  3 MY THINGSPersonal possessions Clothes Colours Vowel sounds‘have got’ ArticlesReading: Harrods Listening: Vintage clothesShopping language Polite requests 1: lend and borrowA magazine interview; apostrophes
  4 WHERE I LIVEPublic buildings Houses and homesPrepositions of place There is / areReading: Buckingham Palace Listening: AirBnbTelephone languageDescribing where you live: Adding information: also & too
  5 WHAT I LIKEFood & drink CountabilityPresent Simple: Likes & dislikesReading: Rice Listening: a surveyExpressing preferenceWriting and filling out a survey: Conjunctions: and, but, however, because
  6 WHAT I DOWeek and weekend activities JobsPresent SimpleReading: The Paleo Diet Listening: Job applications  Telling the time Suggestions 1An email: expressing result
  7 WHAT I CAN DOActivities Adverbs of frequency Big numbers‘can’ for abilityReading: popular activities Listening: Celebrity language learnersOffersA personal posting: checking your work
  8 MY FAMILYFamily RelationshipsPast Simple: ‘To be’Reading: Helena Bonham Carter Listening: My grandparentsPolite requestsA biography: word order
  9 MY HOLIDAYSHolidays Months DatesPast Simple: regular & irregular verbsReading: a Wiki Listening: The Grand TourDirectionsHoliday postcards: first, then, next, finally Revising & redrafting
  10 WHAT I’M LEARNINGLanguage learning‘going to’ future plansReading: learning holidays Listening: adult educationSuggestions 2An informal letter: revision

INGLÉS A2

UnitGrammar FocusTheme/Lexical focusFunctional focusWriting focus
  1 IT´S NICE TO MEET YOU  be: affirmative / negative be: questions          Countries / Nationalities  Saying helloAn informal letter to a pen pal describing your personal details and asking questions.          
  2 HAVE YOU GOT ANY CHILDREN?Have got   Possessive adjectives: my, your, his, her, our, their.      Parts of the face: Adjectives FamilyClassroom questions   Can I borrow…? What’s … in English?A short email describing your family
  3 WHAT DO YOU DO IN YOUR FREE TIME?  Present simple affirmative / negative Questions & short answers   Question words Adverbs of frequencyfree-time activities / hobbies Adverbs of frequency Days of the weekSimple interview about daily routineDescribing a typical weekend
  4 AROUND TOWNThere is / There are Is there a …?   Prepositions of place    Town Prepositions of placeAsking where places areDescribing your town
  5 A TIME FOR SPORT  Present continuous        Sports Weather Seasons  Describing the weatherWriting a postcard
  6 HEALTHY BODY, HEALTHY DIET  Countable and uncountable nouns   like / love / don’t like (doing)    Meals / Food   Healthy/unhealthy activitiesOrdering food at a café: How many/much….?A short blog entry about healthy living  
  7 ALL ABOUT NATUREComparative adjectives    Nature   Animals   Adjectives    Speaking on the phoneDescription of an imaginary walk through the countryside. In present tense – relaxation technique.
  8 HOMES PRESENT AND PAST  was / were there was / were Past simple regular affirmative / negative    House / rooms House / furnitureTalking about your weekendDescribing a home using adjectives
  9 WE LOVE MUSICPast simple regular / irregular Question in the past    Musical instruments Musical stylesMaking suggestions and agreeingA music review
  10 LET’S GO ON HOLIDAYGoing to   Must / mustn’t    Holiday items Adverbs of manner  Talking about rulesPlanning a holiday

QUÉ SE NECESITA